Sponsorlu Bağlantılar

Tıp İstiyorum Zaman Yeter Mi?

Categories Rehberlik
Sponsorlu Bağlantılar


Kız ve Erkek Öğrenci Yurtları için TIKLAYINIZ.

Tıp İstiyorum Zaman Yeter Mi?

Merhabalar Hocam. Ben yine çalışma konusunda sorun yaşıyorum ve yine zaman kaybediyorum aynı hatalarımı yaparak aslında bu sefer mantıklı bir çalışma oluşturdum ve yarın tam olarak bu sistemime çalışmayı planlıyorum hayırlısıyla sizin de bi görüşünüzü almak istedim yardım almadan bu sorunu hala atlatamıyorum ve Tıp Fakültesinden asla vazgeçemiyorum beni durumumu hatırladınız mı bilmiyorum geçen yıl mezun olmuştum meslek lisesnden ve o yılla bu yıl barajı geçemedim bu tabi benim sorunum hep erteleediğim için sınavdan öncede bırakacağım demiştim o yüzden bu sene de kaybettim ama bu sefer kazanmak istiyorum temelim oldukça zayıftı ve ben bunu tek bir çalışmayla halledilmediğini gördüm yani benim için bi kaç kez çalışmam ve bi kaç kez test çözmem gerekiyor ki konular pekişsin bende bunu fark edince şöyle bi çalışma uyguladım şansıma seneye sınav sistemi değişmiyor sanırım ve tarih yine yakın olacağından Aralık ayının son gününe kadar YGS sınavındaki tüm dersler ve Lysdeki sadece sayısal bölümleri çalışıyorum oda şöyle soru bankalarımın çok çok azını çözmüştüm o yüzden hala duruyolar şöyle yaptım mesela ygs matematikte 5 tane soru bankası var ben bu soru bankalarını mesela ilk temel kavramlar konusunu çalışıp sonra bu soru bankalardaki tüm soruları çözmek değilde birinci soru bankamı ilk konu çalışıp sonra içindeki tüm konuları çözmek sonra bunu ikinci soru bankamda yapmak ve her akşam 4 saat boyuncada videolarla tüm konuları dönüşümlü olarak izlemek yani bol tekrarlı bi çalışmam oldu aslında faydasını görüyorum ama sanki zaman çok azmış gibi geliyor bana Ocaktan itibarende ygsye kadarher sabah 1 deneme ve yine aynı şekilde bi çalışma sonra Lysye kadar aynı şekilde bi çalışma bana faydasıoluyo ama çok korkuyorum sanki olmayacakmış gibi bu zaman yetersizmiş gibi geliyor Ocak ayına kadar 7 Ay var ama ben 1 Ayı saymıyorum yorulduğumda kısa dinlenmelerim olacak öğleye kadar mesela sonrasının yine ders yani zamanı aksayabilir geriye 6 ay kalıyo 6 ay boyunca böyle ygs lys çalışsam bol soru bol tekrarlı ve sonra ygs odaklı ve sonra lys odaklı başarabilir miyim sizce iki kez başarısızlığın ardından inanasım gelmiyor niye başaramadığımı bilsem bile hala korkuyorum denemelerimde gayet yükselme oldu ama hala bi inancım kalmadı sizce bu çalışmayla olur mu hocam daha önceki yorumlarınızı hatırlıyorum tekrarları test çözerekte yapabilirsin demiştiniz ama ben o zaman bi konu çalışıp sonra tüm testleri çözmeyi planladığım için bu uygulamayı yapmak istememiştim test kalmayacak diye böyle genel genel bittiğindede tüm konuları öğrenip bi sonrakileri çözmek kolaylaşır diye düşündüm çünkü matematikte sorular iç içe oluyo anlatırken ve ben anlamadığım zaman dersten kalkıyodum çözüm aramaya çalışıyodum aslında bu çalışma bana verim getirecek ki getiriyoda bunu gördüm sadece şu zaman yeterli midir hepsini sağlam öğrenmeye sanki yeni okula başlamışım gibi konuları öğrendiğimden çok sorun yaptım çalışma şeklimi kendimi tanıyarak oluşturdum verim var ama bu sefer de zaman yetmeyecek korkusu ve geçmişteki başarısızlığım var 🙁 yardım edin hocam bu kadar zaman da bu çalışmayla seneye bu sefer başarabilir miyim yalnız gerçekten Tıp Fakültesi okuma hayalinden vazgeçemiyorum olmazsa hemşirelik okurum diyorum ama yok yine de vazgeçemiyorum bu çalışmamla hemşirelik kazanabileceğim umudu var ama Tıp için zaman yetersiz geliyor sizce haksız mıyım ders çalışmaya da alıştım ilk başladığımda diyodum kaça kadar çalışcam yani öğleye kadar hep bitirmek istiyodum biraz da ders çalışma alışkanlığım yokmuş bunuda sınav arkdaşları edindiğimde onların çalışma potansiyelini görerek benimsedim şimdi eskiseinden fazla çalışıyorum hatta ders çalışmadığımda canım sıkılmaya bile başladı neredeyse uyumuycam yani baya alıştım ama hala kazanamıycam gibiyim Tıpı bu zaman gerçekten yeterli olur mu hocam evde gayet iyi bi çalışma oldu dershaneyede gerek kalmadı örnekleri kavrayınca yapamadıklarımı kendim öğrenmeye alışıyorum bu da faydalı yapabilir miyim sizce 🙁

Derscalisiyorum.com.tr Yöneticisi Cevap:

TıpMerhabalar. Öncelikle sakin olun, panik yapmanıza gerek yok. Panik sizi hataya sürekler. Ayrıca kendinizden de şüpheniz olmasın eğer hedefiniz Tıp ise bu hedefe ulaşmak için nasıl bir başarı elde etmeniz gerektiğini biliyorsunuz. Bu başarıda düzenli ve sistemli bir çalışma ile gerçekleşir. Kazanmamanız için önünüzde hiçbir engel yok. Sorularınıza gelirsek önünüzdeki süreyi verimli kullanırsanız  zaman yeterli olacaktır. Zaman konusuna takılmayın ancak çalışmalara hemen başlayın. Çalışma şeklinize gelirsek öncelikle temel olarak YGS konularından başladıktan sonra YGS ve LYS’yi bir arada götürmelisiniz. Genellikle öğrencilerin en büyük hatası 7-8 ay YGS’ye çalışıp, YGS’den sonraki kalan 3 ayda da LYS’ye çalışmalarıdır. Ancak LYS, YGS’ye oranla çok daha zor bir sınav olup, puanınızıda etkisi daha fazladır. Bu yüzden eksiklerinizi de dikkate alarak YGS ve LYS konularını iyi zamanlamalısınız. Ayrıca elinizde çeşitli kaynak olduğunu belirtmişsiniz, bir konuya çalıştıktan sonra elinizdeki bir kaynak sorularını çözüp, yapamadığınız yerleri öğrenin daha sonra diğer kaynakları tekrar yapmak için kullabilirsiniz. Unutmayın başarı için; verimli bir ders çalışma + soru çözme+ soru çözerken yapılan hataların, eksiklerin öğrenilmesi veya konuda eksik olduğunuzu düşündüğünüz yerlerin giderilmesi+ düzenli tekrar. Bu sayede konular rahatlıkla öğrenebilir. Dediğim gibi önünüzdeki süreyi iyi değerlendirirseniz kazanabilirsiniz. Kafanıza takılan bir soru olursa her zaman iletişime geçebilirsiniz.

Sponsorlu Bağlantılar

4 Yorum

  1. 200 kişi falan oynar mi? Ayrıca tıpta yatay geçiş imkanı her üniversiteden her üniversiteye olabiliyor mu notların yüksek olursa

    Derscalisiyorum.com Yöneticisi Cevap:
    Kesin oynar diyemem ancak sıralamalarda ufak bir düşüş olacaktır. Diğer sorunuza gelirsek yatay geçiş şartları üniversitenin kendisi tarafından belirlendir. Yani her üniversitenin yatay geçiş kriter farklıdır. Düşündüğünüz üniversitenin yatay geçiş şartlarına bakmanız gerekli.

  2. Ben mf3 te 14.590 yim. Tıp istiyorum sizce kac binden yazmaya başlamalıyım.sizce tip kontenjanlar bu sene ne kadar değişir kaç bine kadar duser.

    Derscalisiyorum.com Yöneticisi Yorumunuza Cevap:

    Sıralamalar da çok fazla değişiklik olacağını sanmıyorum. Tercih listenizi oluştururken ilk önce en çok istediğiniz yerleri daha sonra istediğiniz ve yerleşme şansınızın yüksek olduğu yerleri en sona da garanti yerlere yazmanızı öneririm.

  3. ben 11. sinif ogrencisiyim ve 9 10 11 berbatti. ama cok pismanim tip istiyorum fen lisesindeyim eger bu yaz cok calisirsam kazanabilir miyim? lutfen bana bir yol gosterin :/

    Derscalisiyorum.com Yöneticisi Cevap:
    Merhabalar. Önünüzdeki süreyi en verimli şekilde kullanıp, tüm eksiklerinizi giderirseniz kazanma şansınız tabi ki var. Bu sayfada çalışma programı, yöntemi hakkında detaylı bir açıklama var uyarıları ve taktikleri dikkate almanızı öneririm ayrıca Sürekli Başarı için yazımızı okumanızı öneririm. Kafanıza takılan bir soru olursa her zaman iletişime geçebilirsiniz.

  4. Anladım hocam bu sefer her dediğinizi atlamadan uygulayacağım sizin dediğiniz gibi yaptıkça ilerleme kaydettim çok çok teşekkür ederim Allah razı olsun Hayırlı Günler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir