Sponsorlu Bağlantılar

Horlamayı Önlemenin Yolları

Categories Uyku Bozuklukları
Sponsorlu Bağlantılar


Kız ve Erkek Öğrenci Yurtları için TIKLAYINIZ.

Horlamayı Önlemenin Yolları

21Horlama, uyku sırasında solunumun tam anlamıyla yapılamaması sonucu oluşan sestir. Yapılan araştırmalara göre orta yaş düzeyindeki insanların %50’sinin ve erkeklerin kadınlara oranla daha fazla horladığı tespit edilmiştir. (Erkeklerin burun ve solunum yolu kadınlara oranla daha dardır) Horlayan kişi horladığının farkında olmadığı gibi etrafında bulunan kişileri rahatsızlık verebilir.

Horlama ülkemizde pek ciddiye alınmasa bile önemli sağlık sorunların habercisi olabilir. Genellikle yaşlılık, aşırı alkol tüketimi, soğuk algınlığı, burun tıkanıklığı, yanlış uyuma gibi nedenlerden dolayı da oluşabilir. Aynı zamanda birçok sağlık sorununa neden olan obezite sonucu yine horlama meydana gelebilir.

Ağır vak’alarda horlayan kişide sağlık sorunları oluşmaya başlar hatta uykuda nefessiz kalma gibi olaylar meydana gelebilir bu gibi durumlarda cerrahi müdahale yapılmaktadır.

Peki normal vak’alarda horlamayı önlemek için neler yapmalıyız?

  1. Sırt üstü uyumaktan kaçınınız bunun yerine yan dönük uyumak horlamayı büyük ihtimale azaltacaktır.
  2. Aşırı kilolu kişiler düzenli spor ve diyet sayesinde kilo vermeliler. (Kilo vermek sadece horlamayı değil birçok sağlık sorunun engellemiş olacaktır.)
  3. Piyasada bulunan burun bantları burnunuzdan daha rahat hava almanıza yardımcı olur
  4. Uyumadan önce burnunuzun içini temizlemeniz daha rahat nefes alıp vermenize katkı sağlayacaktır.
  5. Alkol, sigara vb. ürünleri bırakmalısınız.
  6. Ağızdan değil de burundan nefes almaya çalışmalısınız. Ağızdan nefes almak horlamanızı artırır. Eğer ağız kapalıyken horlama devam ediyorsa dilde bir sorun olduğu anlamına gelmektedir.
  7. Aşırı yorgunluk horlamaya neden olabilir.

Horlama kadın, erkek, yaşlı, çocuk hemen herkeste meydana gelebilir horlamadan kurtulmak için en yakın sürede uzman bir doktora danışarak tavsiyelerini uymalısınız.

Sponsorlu Bağlantılar

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir