Sponsorlu Bağlantılar

Uykusuzluk (İnsomnia)

Categories Rehberlik, Uyku Bozuklukları
Sponsorlu Bağlantılar


Kız ve Erkek Öğrenci Yurtları için TIKLAYINIZ.

Uykusuzluk (İnsomnia)

Uykusuzluk birçok öğrenci arkadaşımızın gerek normal hayattaki insanların genellikle yoğun stres yüzünden başına sıkça gelen bir durum.

Uykusuzluk diğer bir anlamıyla İnsomnia; uykuya dalamama veya yeteri kadar uykuda kalamama sorunu olarak bilinir. Yapılan araştırmalar sonucu en sık rastlanan sağlık sorunlarından biri olduğu ortaya çıkmıştır. Uykusuzluk sorunu yaşayanlar yeteri kadar uykuyu alamadıkları için sabahları yorgun olarak kalkarlar veya gün boyunca sürekli dalgınlık, enerji kaybına neden olmamaktadır.

Yeteri kadar uyku kişiden kişiye göre değişiklik göstermektedir ama sağlıklı bir yaşam için yetişkin kişilerden 7 ile 8 saat arası uyku yeterli olacaktır.

20Uykusuzluğun Belirtileri:

  • Uykuya dalma sırasında zorluk çekme (Uykuya dalamama)
  • Gece boyunca uykudan uyanarak sıkça uykuyu bölme
  • Yeteri kadar uykuyu almadan uykudan uyanma,
  • Uykudan uyanıldığında yorgunluk hissi
  • Gündüzleri sürekli uyuklama veya yorgunluk
  • Vücut yeteri kadar uyku uyulmadığı için baş ağrıları
  • sindirim sisteminde sorunlar meydana gelmektedir.

Yaşamınızda yapacağınız ufak tefek değişiklikler sayesinde Uykusuzluk (İnsomnia) hastalığından kurtulabilirsiniz.

Uykusuzluk Baş Etmenin Yolları:

  • Uyumadan önce gevşeme hareketleri yaparak vücudunuzu rahatlatabilirsiniz.
  • Eğer yatağınız ile ilgili sorunlar yaşıyorsanız yatağınızı, yastığını değiştirin
  • Ortamın ışığını kendiniz için ayarlayın
  • Aynı şekilde ortamdaki ses miktarı uykunuzu engellemeyecek seviyede olmasını sağlayın.
  • Doktorunuzun Önerdiği Tavsiyeleri Dinleyin

Eğer uykusuzluk günlük faaliyetlerinizi ve sağlığınızı olumsuz olarak etkiliyorsa en kısa sürede uzman bir doktorun gözükün. Uzman bir doktorun görüşünü almadan ilaç kullanmayın bu uyku probleminizi çözmenize yardımcı olacağına sorunun daha fazla artmasına neden olabilir.

 

Sponsorlu Bağlantılar

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir