Deri Mühendisliği:
Bu sayfamızda sizin için Deri Mühendisliği Bölümün taban ve tavan puanlarını, Bölümün genel özelliklerini, Faaliyet alanlarını, Mesleğin gelecekteki durumunu, Bu mesleği seçecek kişilerin nasıl niteliklere sahip olması gerektiğini gibi özellikleri bir araya getirdik.
Deri Mühendisliği Genel Tanım:
Türk Deri endüstrisinin gereksinim duyduğu günümüz modern teknolojisini kullanabilecek ve AR – GE çalışmaları yapabilecek, sektörün sorunlarını bilimsel, teknik ve teknolojik anlamda çözebilecek, modaya uygun yeni ürünler geliştirebilecek nitelikte Deri Mühendislerinin yetiştirildiği bölümdür.
Deri Mühendisliği Faaliyet Alanları
Sektör ile ilgili araştırma ve geliştirme çalışmalarını planlı bir şekilde yürütmek, sonuçlarını yayınlamak, bu alanda geleceğin bilim adamlarını yetiştirmek, bölge ve ülke bazındaki deri sanayicilerine rehberlik etmek, yeni teknik ve teknolojileri tanıtmak ve yaymak, sektörün uluslararası rekabet gücünü artırmak Deri Mühendisliği Bölümünün faaliyetleri arasında yer almaktadır.
Deri Mühendisliği İş Bulma Olanakları ve Kazanç Durumu:
Bu bölüm mezunları Tarım Orman ve Köyişleri, Bayındırlık ve İskan, Enerji ve Tabii Kaynaklar bakanlıklarına bağlı çeşitli kuruluşlarda ve özel sektör kuruluşlarında çalışabilirler. Bölüm mezunları oldukça zor koşullarda kısıtlı iş bulma olanağına sahiptirler. Olanakları olanlar kendi işletmelerini kurabilirler.
Mesleğin Gelecek 10 Yıldaki Durumu:
Bu alanda iyi yetişmiş insan gücüne ihtiyaç artacaktır.
Bu Mesleği Seçenlerde Ne Gibi Nitelikler Olmalı:
- Kimyasal maddelere karşı alerjisi olmaması
- Bilimsel merakı olması
- Yeni ve güncel teknolojileri takip edebilmesi ve bundan hoşlanması
- Masa başı iş beklentisi olmaması
- İletişim becerisine sahip olması gerekir.
Deri Mühendisliği Taban Puanları 2018-2019
Üniversite | Fakülte | Bölüm | Puan Türü | Genel Kontenjan | Genel Yerleştirme | Taban Puan | Tavan Puan |
---|---|---|---|---|---|---|---|
EGE ÜNİVERSİTESİ (İZMİR) | Mühendislik Fakültesi | Deri Mühendisliği | SAY | 15 | 13 | 248,09327 | 296,13975 |