Sponsorlu Bağlantılar

Aile ve Tüketici Bilimleri Taban Puanları

Categories Bölüm Puanları
Sponsorlu Bağlantılar


Kız ve Erkek Öğrenci Yurtları için TIKLAYINIZ.

Aile ve Tüketici Bilimleri Taban Puanları 

Bu sayfamızda sizin için Aile ve Tüketici Bilimleri  Bölümün taban ve tavan puanlarını, Bölümün genel özelliklerini, Faaliyet alanlarını, Mesleğin gelecekteki durumunu, Bu mesleği seçecek kişilerin nasıl niteliklere sahip olması gerektiğini gibi özellikleri bir araya getirdik.

Genel Tanım:

Üniversite sınavına hazırlanan ve Aile ve Tüketici Bilimleri bölümünü seçecek adaylara bu meslek hakkında bilgileri, puanlarını ve mesleğin geleceği hakkında bilgileri derledik. İşte Aile ve Tüketici Bilimleri Bölümü – Mesleği hakkında bilgiler:
Aile ve Tüketici Bilimleri

Bu programın amacı; kişi, aile ve kurumların yerel, ulusal, evrensel düzeyde tatminkâr bir yaşam kalitesinin temel fonksiyonları olan ekonomik, psikososyal, fiziksel refahını sağlamaya ve yükseltmeye yönelik eğitim, araştırma ve yayın yapmaktır.

Çalışma Alanları:

Mezunlar, aile yapısı, aile değerleri, aile ilişkileri, aile sağlığı, aile kararları, ailede para, zaman, enerji vb. insansal ve materyal kaynakların kullanımı, beslenme ile ilgili araştırmalar yapar, projeler geliştirir. Kurumlarda ev idaresi hizmetlerinin verimliliğinin artırılması için; personelin yönetimi, fiziksel çevrenin düzenlenmesi, bakımı, korunması ve iş etüdüne yönelik araştırmalar yapar, eğitim programları hazırlar ve uygulanmasını sağlar. Piyasada mevcut veya ilerde üretilmesi planlanan tüketim malları ile hizmetlere ilişkin kullanıcı ihtiyacı ve tercihlerini belirleyici araştırmalar yapar, en ekonomik satın alma, seçme, bakım ve kullanma yollarını belirler, elde edilen sonuçların tüketici ve üreticilere iletmesine katkıda bulu- nur. Özürlü ve yaşlıların ev ve aileye yönelik faaliyetlere uyum sağlayıcı rehabilitasyon programlarını hazırlar ve uygulanmasını sağlar. Mülteci ailelerin ve kadınların ev ve aile yaşamına ilişkin sorunlarını araştırır, topluma uyum sağlamalarına katkıda bulunmayı amaçlar.

Mezunlar, aile yaşantısı eğitimi, tüketici eğitimi ve korunması, kurum ev idaresi alanlarında araştırmacı, eğitimci, planlamacı, danışman ve yönetici olarak çalışırlar. Mezunlar daha çok; Kadın ve Aileden Sorumlu Devlet Bakanlığı bünyesinde bulunan Aile ve Sosyal Araştırmalar Genel Müdürlüğü; Kitle İletişim Kurumları; Sanayi Bakanlığı, Rekabetin ve Tüketicinin Korunması Genel Müdürlüğü; Kamu ve Özel Kuruluşlara bağlı hastane, otel, tatil köyü, yatılı okul, kreş, huzurevi, misafirhane öğrenci yurtları vb. kurumlar; Halk Eğitim Merkezlerinde Yetişkin Eğitimi Programı Kursları; Çeşitli Kamu ve Özel kuruluşlar, Yerel Yönetimler vb. Rehabilitasyon merkezlerinde yaşlı ve özürlü bireylerin ev ve aileye yönelik uyum programları, Temizlik Şirketleri, ev ve Koruma yönelik tüketim malları (beyaz eşya, mobilya vb.) üreten firmalar; Büyük departmanlı mağazalarda (Hipermarket) tüketici danışma üniteleri vb. alanlarda çalışmaktadır.

Mesleğin Gelecek 10 Yıldaki Durumu:

Sahip olunan kaynakların verimli kullanılması, aile ekonomisi ve tüketici bilimleri konusundaki bilinçlenme arttıkça bu alanda yetişmiş mezunlara ihtiyaç da artacaktır.

Mesleğin gerektirdiği özellikler:

  • Sosyal Bilimlere ilgi duyuyor olması
  • İnsanlarla iyi iletişim kurabilme, hoşgörülü ve sabırlı olması
  • Düşüncelerini başkalarına etkili bir biçimde aktarabilmesi
  • Kendini ve çevresini geliştirmeye istekli, coşkulu ve yaratıcı olması
  • Toplumsal olaylara merak duyması, olaylar arasında bağlantı kurabilmesi
  • Araştırma ve inceleme yapmaktan hoşlanması, iyi bir gözlemci olması
  • Başkalarının duygu, düşünce ve ihtiyaçlarını anlayabilmesi gerekir.

Aile ve Tüketici Bilimleri Taban Puanları 2018-2019

Üniversite Adı Yıl Fakülte Bölüm Puan Türü Genel Kont. En Küçük Puan
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ (ANKARA) 2018 İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Aile ve TüketiciBilimleri EA 80 252.73658
Sponsorlu Bağlantılar

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir