Nasıl Soru Sorabilirim?

Sponsorlu Bağlantılar

Duyuru:  Vatani Görev Nedeniyle Ara Verdiğimiz Rehberlik Hizmetimiz Devam Etmektedir. 

İyi günler arkadaşlar.

Sitemizdeki rehberlik bölümüne herhangi bir soru sormak veya görüşlerini bildirmek isteyen arkadaşlarımız sayfaların altındaki Yorum Alanlarına yorum bırakmaları, facebook sayfamız bize ulaşabilirsiniz veya admin@derscalisiyorum.com.tr mail atmaları yeterli olacaktır. Sorularınızın cevapları en kısa sürede verilecektir. İyi Çalışmalar.

Derscalisiyorum.com.tr Yöneticisi

Sponsorlu Bağlantılar

Yorumlar

"Nasıl Soru Sorabilirim?" için 329 Yorum

  1. ilknur tarafından 06 Aralık 2014 16:15 tarihinde 

    hocam meraha ben normalde eşit ağırlık öğrencisiyim ama sayısaldanda giricem sınava bu yıl konu anlatım olarak detaylı kitap hangi yayınları önerirsiniz fizik kimya biyolojide

    Derscalisiyorum.com Yöneticisi Cevap:
    Yayın olarak; Güvender, Fem, Esen, Pi Analitik, Birey vb. gibi yayınları kullanabilirsiniz. Çok ağır bir yayın almanızı önermem.

  2. Kadir tarafından 15 Aralık 2014 10:55 tarihinde 

    Hocam merhabalar ben bu sene sınava girdim istediğim yeri tutturamadım ama açık öğretimden Bankacılık ve sigortacılık önlisans programına kayıt oldum ama 2015 te tekrar sınavlara girecem Acaba benim puanım kesildimi ? Bi yerde bu seneden itibaren bütün açıköğretim programları kontenjanlı oldu bu yüzden kesilecek diye okumuştum ama ben kesilmeyecek diye kayıt olmuştum ne yapacağım şimdi. 🙁

    Derscalisiyorum.com Yöneticisi Cevap:
    Merhabalar. Kontenjanlı bir bölüm tercih eder ve yerleşirseniz bir sonraki sene okul puanınız yarı yarıya kesilir. Bu durumunda sizin içinde geçerli olacaktır ve okul puanınız maalesef kesilecek. Ancak daha iyi bir çalışma ile bunu rahatlıkla tolere edebilirsiniz.

  3. murat tarafından 22 Aralık 2014 12:26 tarihinde 

    hocam islmai ilimler fakültesine gitmek istiyorum. fakat arapça bilmitorum bi sıkıntı falan olurmu..
    bide hocam bu seneki paunlarını öğrenebilrmiyim..
    bide hocam bir yılda arğça öğrenelirmi..

    Derscalisiyorum.com Yöneticisi Cevap:
    Kendinizi geliştirerek Arapça öğrenebilirsiniz. Diğer sorunuza gelirsek; Taban puanları için; 2014-2015 İslami İlimler Bölümü Taban Puanları (Bağlantıyı Tıklayınız) Kafanıza takılan bir soru olursa her zaman iletişime geçebilirsiniz.

  4. ummuhan tarafından 05 Ocak 2015 17:59 tarihinde 

    Ben bu sene tercih yapacam. İsparta suleyman demirel universitesi hemsirelik istiyorum hangi derslerden ne kadar yapmaliyim acil cevaplarsanz sevinirim iyi aksamlar..

    Derscalisiyorum.com Yöneticisi Cevap:
    Bu sayfamızda Hemşirelik Taban Puanlarını görebilirsiniz. Daha sonrada okul puanınızı da dikkate alarak; Sitemizde ki YGS-LYS Puan Hesaplama motorunu kullanmanızı öneririm.

  5. gülşen azra tarafından 08 Ocak 2015 19:31 tarihinde 

    merhabalar ben 12. sınıfta okuyorum sayısal öğrencisiyim. elimden geldiğince çalışıyorum, çaba gösteriyorum fakat denmelerden 70 net anca yapıyorum bir sayısal öğrencisi olarak matematikten 17-18 fenden ise 15 net yapıyorum puanım 260-270 arası geliyor bu başarısızlık benim motivasyonumu düşrüyor. Sınava 65 gün kaldı ve fen netlerimi yülseltmek için sürekli fen çalışıyorum sizce bu kalan zamanı çok verimli bir şekilde geçirsem deneme sınavlarında 30 net arttırmam mümkün mü

    Derscalisiyorum.com Yöneticisi Cevap:
    Merhabalar. Bu sayfada çalışma programı, yöntemi hakkında detaylı bir açıklama var uyarıları ve taktikleri dikkate almanızı öneririm ayrıca Sürekli Başarı için yazımızı okumanızı öneririm.

  6. feyza tarafından 09 Ocak 2015 19:14 tarihinde 

    öncelikle emeğinizden dolayı çok teşekkürler.ben 11.sınıf öğrencisiyim ve ygsye çalışıp çalışmama ya da nasıl çalışılması gerektiği konusunda çok kararsızım. bilgilendirmenizi rica ediyorum nasıl bir program izleyebilirim sbsde son 2 ay çalışmayla 486 aldım sanırım biraz ona güvenip çalışmalarımı hep erteliyorum.aslında ne yapacağımı bilirsem bir an önce başlayabilirim.bu kez işin öyle kolay olmadığının farkındayım ve geç kalmaktan korkuyorum. cevabınız için şimdiden teşekkürler…

    Derscalisiyorum.com Yöneticisi Cevap:
    Merhabalar. Bu sayfada çalışma programı, yöntemi hakkında detaylı bir açıklama var uyarıları ve taktikleri dikkate almanızı öneririm ayrıca Sürekli Başarı için yazımızı okumanızı öneririm.

  7. mehmet tarafından 17 Ocak 2015 12:27 tarihinde 

    Universite sınavını kazanan ve tercih yapıp universiteye yerlesen öğrencinin tekrar sınava girmesi ve başka bir üniversiteyi tercih etmesi durumunda diploma puanı düşer mi yarıya iner mi?

    Derscalisiyorum.com Yöneticisi Cevap:
    Bir sonraki sene sınava giriyorsanız okul puanınız düşecektir.

  8. Mehmet tarafından 19 Ocak 2015 15:53 tarihinde 

    Hocam ama üniversiteye kayıt oldum ve şuan üniversiteye gidiyorum.Bırakma durumunda puanım Yine kesiliyor mu?

    Derscalisiyorum.com Yöneticisi Cevap:
    Merhabalar. Puan bir önceki sene bir bölüm kazanıp (gidip gitmemesi önemli değil) bu sene sınava girenlerden kesilir. Eğer geçen sene sınava girip bir bölüm kazandıysanız puanınız kesilir. Kazanmadıysanız kesilme olmayacaktır.

  9. ipek tarafından 03 Şubat 2015 23:41 tarihinde 

    anadolu lisesi 2. sınıf öğrencisiyim hemşire olmak istiyorum fakat pek güvenemiyorum kendime seneye bölüm seçicem ve hemşirelik için sayısal seçmemin daha iyi olacağını biliyorum şimdiden üniversite için hazırlanmak istiyorum nelere daha çok ağırlık vermeliyim ?

    Derscalisiyorum.com Yöneticisi Cevap:
    Okul derslerinizle birlikte ayrıca YGS’ye çalışmaya da başlayabilirsiniz. Bu sayfamızda çalışma programı, yöntemi hakkında detaylı bir açıklama var uyarıları ve taktikleri dikkate almanızı öneririm ayrıca Sürekli Başarı için yazımızı okumanızı öneririm.

  10. Songül Bahar Güzel tarafından 06 Şubat 2015 23:05 tarihinde 

    Hocam şu anda 10.sınıf anadolu lisesi öğrencisiyim hukuk okuyup kaymakam olmak istiyorum fakat baş örtülüyüm bu benem için bir sorun oluştururmu

    Derscalisiyorum.com Yöneticisi Cevap:
    Merhabalar. Önünüzde çok uzun bir süre var. Herhangi bir sorun olacağını sanmıyorum.

  11. deniz yılmaz tarafından 07 Şubat 2015 19:57 tarihinde 

    şuanda 10.sınıf anadolu sağlık meslek lisesi hemşirelik bölümü öğrencisiyim.ben üniversitede diş hekimliği istiyorum.seneye staj olacak ve sayısal dersler azalacak.bu yüzden bu yaz çalışmaya başlamak istiyorum.ygsyemi yoksa lysye mi çalışmalıyım ? teşekkürler.

    Derscalisiyorum.com Yöneticisi Cevap:
    Eksiklerinize göre kendinizi ayarlamalısınız. YGS’den başlayarak biraz ilerledikten sonra çalışmanızı LYS ile birlikte götürebilirsiniz.

  12. Songül Bahar Güzel tarafından 09 Şubat 2015 22:35 tarihinde 

    hocam hukukka sayısaldan daha kolay gidildiğini söyleyenler var doğrumu

    Derscalisiyorum.com Yöneticisi Cevap:
    İstediğiniz bölüm TM’den alan bir bölümdür. TM öğrencisi olmanız daha iyi olacaktır.

  13. seval tarafından 15 Şubat 2015 20:09 tarihinde 

    Hocam istanbul Üniversitesi üstün zekalılar öğretmenliği okumak istiyorum fakat nasıl Bi bolum olduğu hakkında bilgim yok atamaları zor mu iş imkanı kolay mı ??

    Derscalisiyorum Yöneticisi Cevap:
    Açıkçası bölüm hakkında benimde bir bilgim yok. O bölümde okuyanların kurduğu sosyal medya grupları, forumlar vb. yerlerden daha doğru bilgiler edinebilirsiniz.

  14. ayse tarafından 15 Şubat 2015 20:43 tarihinde 

    Hocam Anadolu lisesinde okuyorum fakat anestezi istiyorum yerleşmem kolay olur mu

    Derscalisiyorum Yöneticisi Cevap:
    Merhabalar.İstediğiniz bölümü 2 yıllık bir bölüm olup Sağlık Meslek Liselerin sınavsız geçiş hakları vardır. Yani onlar sınava girmeden tercih edebilir ve yerleşebilir. Sizin puanınızın herhangi bir önemi yok isterseniz 500 tam puan alın. Sizin yerleşmeniz için boş bir kontenjan olmalı ve bu boş kontenjana alan dışı tercih edenler arasında (sizin gibi) en yüksek puandan alacak şekilde öğrenci almaktadır. Bu durumda sizin bölüme yerleşme şansızın düşük olduğunu gösterir.

  15. Tuğba tarafından 24 Şubat 2015 09:03 tarihinde 

    Merhaba. Ben and. kız meslek lisesi eşit ağırlık okuyorum. Ama bölümümü okumak istemediğimiyorum eşit ağırlık öğrencisiyken sözel ygs3 ve 4 lede tercih yapabilir miyim?

    Derscalisiyorum Yöneticisi Cevap:
    Merhabalar. Tercih edebilirsiniz. Herkesin alan dışı tercih hakkı bulunmaktadır.

  16. Ali tarafından 27 Şubat 2015 15:45 tarihinde 

    Anadolu lisesi öğrencisiyim , diploma puanım 80 0.6 yla çarpınca 48 puan çıkıyo bu 48 puan ygs lys puanlarıma direk eklenicek mi eklenmiyicekse nasıl bir işlev görücek açıklarsanız sevinirim

    Derscalisiyorum Yöneticisi Cevap:
    Sınavdan aldığınız puan sizin ham puanınızdır. Ham puanınıza okul puanı eklenince puanınız elde edilmiş olur. Tercih yaparken; Ham puan+Okul puanınız dikkate alınacaktır.

  17. azat tarafından 07 Mart 2015 21:23 tarihinde 

    merhaba ben lise 3 snf oöğrenciym simdi ygs m çalış maliyim lys mi kararsızm yardimci olursaniz sevinirim

  18. Admin tarafından 09 Mart 2015 13:05 tarihinde 

    Merhabalar. Derslere hakimiyetinizi tam olarak bildiğim için genel bir yorum yapacak olursak; YGS’den başlayarak çalışabilirsiniz. YGS’yi çalışırken aynı zamanda Lise 3 derslerinizi de çalışmalısınız. Konularda ilerledikten sonra LYS’ye başlayabilirsiniz.

  19. şule tarafından 10 Mart 2015 14:04 tarihinde 

    Meraba teoga 50 gun var ve ben bi hata yapip bugune kadr calismadim cok mu gec kaldim ne yapmaliym

  20. Admin tarafından 11 Mart 2015 15:11 tarihinde 

    Merhabalar. Bugüne kadar hiç çalışmadıysanız tabiki bir hata yapmışsınız. Kalan vaktinizi olabildiğince düzenli ders çalışıp, eksiklerinizi gidermeye çalışmalısınız.

  21. demet tarafından 20 Mart 2015 01:32 tarihinde 

    merhaba ygs3 233 puan sıralama 500 000 lerde . ygs 5 te o civar. lysde puanimi kaca cekebilirim. okul oncesi ogretmenligi olur mmu. ya da herhangi 4 yillik bi universite

  22. Admin tarafından 20 Mart 2015 18:42 tarihinde 

    Herhangi bir 4 yıllık üniversite olur. Tercih kılavuzlarını inceleyerek sizde bir fikir elde edebilirsiniz. Okul Öncesi Öğr. için LYS’de daha iyi bir sonuç elde etmeniz gerekir.

  23. irem erkan tarafından 20 Mart 2015 17:19 tarihinde 

    Merhaba hocam ygs 5 sıralamam 200 bin lys de ilk 50.000 hedefim ama mat 2 derslerim oldukça zayıf matematikten 20 geometriden 10 edebiyattan 44 coğrafyadan 16 netle tm2 de ilk 50.000 e girmem çok mu zor ya da rtalama kaç net yapmam lazım

  24. Admin tarafından 26 Mart 2015 17:43 tarihinde 

    Merhabalar. Belirttiğiniz netlerle 55-60 bin civarı bir sıralamaya gelirsiniz.

  25. Melih tarafından 21 Mart 2015 01:47 tarihinde 

    Ben bu sene (2015) mezun olarak sınava girdim geçen sene tercih falan yapmamıştım lisede grafik tasarım bölümünü bitirdim kendi bölümümde tercih yapmak istiyorum Ankara Gazi grafik tasarım(mtok) istiyorum sıralamam 347bin okuldan bana ek puanlı puan olarak 55 puan gelicek bu benim sıralamamı nasıl etkiler istediğim bölüm geçen sene 401binle kapamış ben bu bölümr girebilir miyim aklımda çok soru var herkes geri atabilir sıralama diyor lütfen bana yardımcı olurmusunuz

  26. Admin tarafından 26 Mart 2015 18:17 tarihinde 

    Merhabalar. Okul puanı+ek puanınız mı 55 puan?

  27. mehmet tarafından 21 Mart 2015 13:57 tarihinde 

    selamunaleykum hocam ygs-4 te 246 bindeyim okul 48 puan ek puanım 24 puan civarı olacak sizce yeni sıralamam ne kadar olur ek puanlı yada ek puansız.ilahiyat fakültelerine yerleşebilir miyim?

  28. mehmet tarafından 21 Mart 2015 14:07 tarihinde 

    hocam ygs-4 punım da 276

  29. Admin tarafından 22 Mart 2015 14:23 tarihinde 

    Aleykum Selam. Büyük olasılıkla yerleşirsiniz.Yeni sıralamanızı tahmin etmek zor. Ancak okul ve ek puanınız eklendikten sonraki sıralamanızı yazarsanız tekrar birlikte bir daha değerlendiririz. Tebrik ederim.

  30. orhan tarafından 22 Mart 2015 12:34 tarihinde 

    Ben 2014 ihl mezunuyum ilahiyat okumak istiyorum ygs 4ten aliyor bnm ygs4 240 puan siralamam 525 binlerde okul bana 70 puan veriyor yani puanim 310 oluyor bu puan bnm siralamami nekadar degistirr kac olur ilahiyat olur mu simdiden tsk edrm

  31. Admin tarafından 26 Mart 2015 18:00 tarihinde 

    Merhabalar. Biraz sıralamanız düşük gibi ama kesin bir şey söylemek zor. Ek puanlı sıralamanız açıklandıktan sonra sıralamanızı yazarsanız tekrar değerlendirebiliriz.

  32. Kudret tarafından 25 Mart 2015 18:33 tarihinde 

    Ygs sınavına girdim Kudret yıldırım adımla ama ben ismimi değiştirmek istiyorum yani ygs de adım kudretken lys de başka bir isim olursa sorun olur mu?

  33. Admin tarafından 27 Mart 2015 15:00 tarihinde 

    Bu konuyu ÖSYM ile konuşmanızı öneririm.

  34. Nur tarafından 22 Eylül 2017 12:20 tarihinde 

    Hocam lise diploma puanım 73 . Tm öğrencisiyim. Başarı sıralam 30.000 ise kaç bin geriye atar beni. çok geriye çeker mi ağlıcam şimdi

  35. Admin tarafından 23 Eylül 2017 19:00 tarihinde 

    Merhabalar. Geçmiş yılın verilerine göre yaklaşık 7000 kişi geri atacaktır. Ancak ağlanacak bir durumunuz yok. Eğer girmek istediğiniz yer 30.000 ile alıyorsa ham puanınızla 30.000 den daha iyi bir sıralama yaparak bu sorunu çözeceksiniz. Moralinizi bozmayın 🙂

  36. ebru tarafından 16 Ekim 2017 21:18 tarihinde 

    merhaba ben 9 sınıf öğrencisiyim hedefim ege üniversitesi cerahlik bölümü sağlık lisesinde okuyorum sizce anadoluya geçmelimiyim anadolu lisesine geçmedende hedefimi başarabilirmiyim çünkü okuduğum lisenin imkanları iyi ve bazı anadolu liselerinden iyi

    Rehberlik Hizmeti Yorumunuza Cevap:
    Merhabalar. Lisenizin eğitim seviyesi bahsettiğiniz gibi kaliteli ise değiştirmenize gerek yok. Düzenli bir çalışma istediğiniz hedeflere ulaşabilirsiniz.